Top Social

.

LIFESTYLE & INTERIOR BLOG

wtorek, 26 maja 2015

ARABESQUE TILE CZ.2 | mozaika cz.2

Jakiś czas temu pisałam Wam o dylemacie w wyborze mozaiki i pokazywałam Wam [post o mozaice cz.1] jaką znalazłam w sklepie mozaikowe.pl. To wyjątkowa alternatywa dla tradycyjnych kafli, które dotychczas były dostępne na naszym rodzimym rynku. Coraz więcej firm dostrzega potrzebę wprowadzania ciekawych wzorów, a mozaiki łączą w sobie zarówno klasykę i nowoczesność. Po wspomnianej mozaice heksagonalnej przyszedł czas na pokazanie Wam przepięknej mozaiki o nazwie Arabeska.
Podejrzewam, że nie kombinacja kroków baletowych była inspiracją do nadania jej tej nazwy, a tradyzyjny orientalny wzór, który w białym lub czarnym wydaniu prezentuje się naprawdę wyjątkowo. Na pewno go dobrze znacie. Te kafle nawet w pojedyńczych egzemplarzach są prawdziwą ozdobą, a co dopiero będzie, jak pokryje się nimi ścianę lub podłogę?! Ja już nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć jak takie mozaiki wyglądają na większej powierzchni.... Ale wróćmy do tematu.

Mam do przykrycia w przeciągu roku zarówno pomieszczenie kuchenne, jak i łazienkę... Tak, tak, dobrze czytacie, szykują się u mnie poważne zmiany, jeszcze Wam ten temat pewnie zbrzydnie ;P
Dobrze więc, że można na spokojnie obejrzeć próbki mozaiki w domu, bo można je po prostu zamówić sobie w tym sklepie i pobiegać na spokojnie przykłądając do ścian. To zdecydowanie ułatwia wybór, a powiem szczerze, warto zobaczyć te mozaiki na żywo.

Ale póki co zobaczcie, jak prezentuje się Arabeska:








Ta u góry to mniejsza, a poniżej duża Arabeska:





Nie jest wcale przesądzone, że ta mozaika dobrze będzie wyglądała tylko w kuchni, to tylko taka moja osobista interpretacja i pomysł.
Szukając w internecie inspiracji z taką mozaiką stwierdzam, że zazwyczaj spotyka się ją we wnętrzach klasycznych, eleganckich. Ale ja mam zupełnie inne spojrzenie na ten kształt. Brakuje w sieci zdjęć wnetrz, którze rzeczywiście nawiązywałyby do oryginalnych korzeni tego kształtu i sztuki układania mozaiki.
Już widzę oczami wyobraźni spokojne, harmonijne wnętrze z lekką orientalną inspiracją, w której taka mozaika byłaby prawdziwym języczkiem uwagi. To nie może się nie udać.... ;)






No a teraz zobaczcie co znalazłam na Pintereście jeśli chodzi o taką mozaikę w kuchni. Nie jest to styl, który mi się podoba, ale daje jakieś wyobrażenie, jak mozaika prezentuje się na ścianie.






Zdecydowanie bardziej podobają mi się krążące w internecie inspiracje z tymi kaflami w toaletach :P Szczególnie spodobało sie takie rozwiązanie, gdyż jako jedne z nielicznych nawiązuje właśnie do marokańskich klimatów:


Ale te toalety też są niezłe ;)





Kochani jak przebrnęliście przez inspiracje to zdradzę Wam tylko, że ja już wybrałam mozaikę :) Mam już nawet obraz gotowego pomieszczenia w głowie ;)
Pokażę Wam niedługo jaką wybrałam:)))) Domyślacie się? Jest naprawdę przepiękna! I już myślę o następnej!!! He he :D Tym bardziej, że w paczce z moją mozaiką przyszły również próbki nowyyych!!! O matko, teraz to już mam komletny mętlik, więc pewnie jeszcze nie raz napiszę o tym sklepie. Co jedna to ładniejsza.

Dobra. Nie męczę Was dłużej.
Mam tylko jeszcze jedną super wiadomość, dla tych, którzy planują remont i właśnie myśleli o zakupie mozaiki!!!!
Od dzisiaj do 01.06.2015 r. jest wyjątkowa okazja!!!!! Dla moich czytelnikow na wszystkie produkty w sklepie mozaikowe.pl jest RABAT w wysokości 10% !!! Naprawdę warto skorzystać! 

KOD RABATOWY, jaki należy wpisać przy zakupach to : 82V5D3LE

Zatem do szybkiego napisania :) Będzie lepsze światło, to pokażę Wam moją mozaikę i parę nowych próbek jeszcze.
Miłego wieczoru!

l o v e
a g a

LINKI:
mozaika Arabeska biała szkliwiona 
mozaika Arabeska biała matowa
mozaika Arabeska czarna szkliwiona
mozaika Arabeska biała mała szkliwiona
mozaika Arabeska biała mała matowa 


23 komentarze on "ARABESQUE TILE CZ.2 | mozaika cz.2"
  1. Aga EXTRA! Szczególnie podoba mi się zastosowanie tego mozaiki na podłodze. Coś pięknego! Ta z pierwszych zdjeć z białą dechą to mój faworyt. Buźki na popołudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba nie lubię takich kształtów ;-)...dopiero te inspiracje z netu dały mi wyobrażenie jak to może wyglądać i dla mnie za "strojno"...na Twoich zdjęciach ta mozaika wygląda pięknie wieć wierzę że wszystko cudnie zrównoważysz dodatkami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja lubię monochromatyczny styl z orientalnymi dodatkami, taki Marakesz w styli zen. Takich zdjęć niestety z aranżacjami z tą mozaiką nie znalazłam, a szkoda, bo tak jak piszesz, mam wrażenie, że jej wybór na tych zdjęciach z pinterestu nie jast raczej inspirowany orientem.... :P
      Uściski***
      A jak myślisz, jaką ja wybrałam?

      Usuń
    2. Jejku pojęcia nie mam ;-) ja bym pewnie postawiła na czerń ale jak patrzę na ten biel deski i białą mozaikę to myślę, że skłaniasz się raczej ku bieli ;-)

      Usuń
  3. Nigdy nie zastanawiałam się nad mozaiką, ale te Twoje zdjęcia i inspiracje - cudowne :) pozdrawiam aga

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna! ! W prostym wnętrzu to broszka! Na ścianie podoba mi się biała z białymi fugami. Wybrałaś czarną ;)? Dobrego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, koniecznie musi być do tych kafli surowe wnętrze moim zdaniem. Kolory naturalne, monochromatyczne, o prostych, zdecydowanych liniach, bez chaosu dodatków. Na przykład w takiej kuchni to ta decha od czary z drewna wszystko załatwia. Reszta musi być nowoczesna i schludna, żeby to miało swój wyraz, żeby sprzyjało kontemplacji, a nie wprowadzało niepokój. I biała mała jest chyba najpiękniejsza, delikatna, fajny odcień bieli, bo nie wszystkie mają ten sam od ień bieli. Na przykład diament jest najbardziej biały, a heksagon matowy jest lekko szarawy...Chociaż to mnie nie powstrzymało 😜 he he...ale nic więcej nie mówię ;P

      Usuń
  5. w łazience mam białe kafle Zienia z Tubądzina- takie jak w metrze londyńskim i bardzo je lubię, bo lubię prostotę, ale muszę przyznać, że ta biała mozaika jest cudna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z tymi "metrowymi" dobrze wygląda mozaika w heksagon ;) chociaż ja chyba nie pubię za bardzo mieszać... Najchętniej to bym jeden rodzaj kafli kładła w całym domu :)))))
      Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Och ja też otrzymałam swoją paczkę. Decyzja była podjęta, ale po otworzeniu paczki lekko się zachwiała:)
    Tym razem padło na klasykę czyli heksagony, ale ta arabeska długo nie mogła mi wyjść z głowy.
    Uwielbiam kontrasty więc arabeska w surowym wnętrzu do mnie przemawia baaardzo:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachwiała? Czemu? Dostałaś nie tąką jak chciałaś?
      No ciekawe...moze wybrałyśmy tą samą... Jaką wzięłaś?

      Usuń
    2. A co do tego łączenia takich właśnie wyszukanych wzorów, ale w neutralnym kolorze,mjakim jest biel, myślę, że nadaje surowemu nowoczesnemu wnętrzu wiele wyrazu. Przełamują powtarzalność.

      Usuń
    3. :))) Nie nic z takich rzeczy. Decyzja dla klientki była podjęta:) - będą małe heksagony, a właściwie już są i są super tzn jeszcze w pudełkach ale super:)
      Tylko jak zobaczyłam mnogość wzorów które dotarły przed zakupem to przez chwilkę pomyślałam, że można by zmienić te heksagony na arabeskę, ale stwierdziłam, że wezmę następnym razem - taki przywilej urządzania nie swoich domów:))

      Usuń
  7. Naprawde wyjątkowa mozaika! Ta w bieli zdecydowanie bardziej my odpowiada niż w czerni, ale to już kwestia gustu, i pomieszczenia do zastosowania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ta szkatułka z białego szkła jaka ładna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. piękne inspiracje wyszukałaś.te cudne aranżacje przekonały mnie do tego motywu mozaiki. choć i tak, jak cię znam, u ciebie będzie i tak zupełnie inaczej i totalnie pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna jest to fakt, ale podobnie jak Ty myślę, że najlepiej jej we wnętrzu stylowym, dopasowanym do niej. Choć lubię kontrasty niespecjalnie przemawia do mnie łączenie Arabeski z nowoczesnymi czy nawet vintage'owymi klimatami, choć może fajnie odnalazłaby się np. w betonowym lofcie jako przełamanie "surowizny" i nawiązanie do Orientu.


    OdpowiedzUsuń
  11. Cudna!!! Do kuchni pasuje jak ulał. Do tego drewniane dechy i szafirowy wielgachny talerz z Maroka :) miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudne są , wszystkie! :)
    Muszę zapamiętać adres tego sklepu, przyda się w przyszłym roku :)
    Pozdrowienia :*

    OdpowiedzUsuń
  13. strasznie mi się podobają inspiracje które nam pokazałaś,jestem pewna,że u Ciebie mozaika będzie się prezentować jeszcze ładniej niż na tych zdjęciach :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz. :)))
Thank you for your comment. :)))
Merci pour me laisser un commentaire:)))

Custom Post Signature

Custom Post  Signature